torsdag, januari 12, 2006

Jaha, bara börja läsa då...

Idag var jag på bibblan och kollade om det fanns böcker som jag ska ha till plugget (ska läsa lit.vet. A forsättning på lärarutbildningen), jag blev överlycklig när jag upptäckte att nästan alla fanns. Jag tittade inte på alla men jag gick därifrån med 12 böcker i min famn, jag klarar mig nån vecka iaf ;) En bok var utlånad och jag behöver läsa den nästa vecka så jag fick beställa den, frågade några av mina vänner men de hade den inte heller. Nåväl den var inte så dyr, under 200 spänn.

Idag började jag att läsa första dramat, jag ska börja läsa drama *dötråkigt* och inte är det kul precis. Medea heter den så fint, och för er som inte vet, så är det ett gaaaammalt grekiskt drama om en kvinna som blir lämnad av sin man för en annan kvinna och ska hämnas. Hon dödar sina barn bara för att det är hans barn *koko* En kort summering :) Det går snabbt att läsa iaf, men det beror nog på att jag läst svåra texter innan och även texter med gammalt språk. Kan nog vara svårt för en ovan att läsa och förstå.

Igår var jag i Stockholm med min mamma, det enda som köptes var ett par svarta byxor *fattig* Men det var ganska trevligt att komma iväg en hel dag utan barn. Första gången som Magnus var ensam med båda ungarna en hel dag. Det verkar ha gått bra! (skulle det inte det?!)

Imorgon ska jag klippa mig!! Har inte gjort det sen i början av augusti!! Verkligen dags, men egentligen har jag inte råd... Oliver ska klippa sig nästa vecka, men egentligen har jag inte råd. Han har inte klippt sig sen i mitten av oktober och är ruskigt långhårig.

Nej, nu ska jag lägga mig i sängen och läsa mitt drama, jag berättar här sen om det händer något spännande i den *not*

Ha det gottis!

4 kommentarer:

~Karin~ sa...

Hej vännen!
Kul att ni är online igen så du kan berätta vad ni pysslar med :-) Drama låter inte jättekul..men du verkar ju ha koll på det iaf!! Duktig!

Var på tiden att Magnus var hemma själv med båda kidsen en hel dag tycker jag *s*

Jag är lite sådär feg o vågar inte köpa nåt rosa...letade dock efter röda kläder men hittade inget som lockade just igår! Ska o shoppa med mamma på tisdag :-)

Sköt om dig!
kraaaaaaaam /Karin

~Karin~ sa...

Hej vännen...nu är jag här igen o terrar lite! *ler*

Du är utmanad att komma in till mig och läsa om 5 av mina "fula" ovanor och lista upp 5 av dina :)

Hoppas ni mår bra allihop!

*kraaaaaaaam*

Camilla sa...

Hej Vännen..

Kul att se dig online igen..

Har en liten utmaning till dig om du har lust,
kika in på min blogg så ser du..

Kram Camilla

AnnaHanna sa...

Hej du!
Nu svärmar vi här med en massa uppdrag och utmaningar och grejer.
Jag "taggar" dig nu - kika förbi om du orkar.
Kram //Anna