torsdag, februari 02, 2006

Tjoho!!

Idag har det varit en extra bra dag!! Min älskade Magnus har fått körkort!!! Jippi!! Nu ska han få köra varenda gång vi ska någonstans, jag har kört i mer än 10 år nu. Min tur att sitta bredvid :) Vi har firat med lite bubbel och mys i soffan.

Annars går dagarna åt till att läsa och läsa och läsa... Trist är det. Jag har redan fått frågorna som kommer på tentan den 24/2 och de är stooora, men vi har i min grupp delat upp dem och ska jobba med dem och sen bytas. Det betyder att jag lägger ner mycket jobb på 2 av 17 frågor *skönt* På måndag börjar Alvins inskolning på dagis, det blir spännande! Han och Oliver kommer att gå på samma avdelning, det finns fortfarande ingen plats till Oliver på syskonavd. Men det är flera som är 3 år så han är inte ensam stor, det är tur iaf :) Han trivs bra också vilket känns jätteskönt!

I lördags var vi på dop, vår guddotter Alma döptes. Vi fick den stora äran att stå med framme vid dopfunten vilket, i efterhand, vi kunde ha struntat i. Båda pojkarna stod med där framme också, de hade liiiite spring i benen kan jag säga *asg* Alma fick ett guldhjärta med kedja av oss och även en väska som jag scrappade. Den blev jag väldidgt nöjd med :)

Jag har visst blivit utmanad av Karin, Anna och Camilla *ler* Det måste jag ju genast svara på :)

Regler: Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar.

  1. Jag måste skölja tandborsten 2 gånger innan jag borstar tänderna, en gång innan tandkrämen och en gång på tandkrämen
  2. Jag ligger vaken flera timmar innan jag somnar, dötråkigt!!
  3. Jag rättar alltid till glasögonen, även när jag har linser *asg*
  4. Jag är en riktig slarvmaja
  5. Jag kan må så dåligt ibland men säger inget utan vill att de omkring mig ska upptäcka det istället, bit ihop!!!

Sådär ja, det var inte lätt att komma på något, kanske för att det är så sent på kvällen... Nu ska jag bara utmana 5 st...

Hmmm, jag tittar runt bland mina vänner och ser att alla har blivit utmanade många gånger om, som jag *ler* och avslutar detta här *trist*

*****************************************************************************

Tillägg; Måste bara visa min underbara lillkott :) Knäppte lite foton på honom en dag när Oliver var på dagis. Jag kan säga att han ser ut så här på alla *charmtroll*

Ha det gottis!

//Julia

Inga kommentarer: