onsdag, februari 15, 2006

Onsdag

En helt vanlig onsdag... Jag har idag läst "Lång dags färd mot natt" och den var faktiskt helt okej! Nästa fredag är det tenta och jag har lite ångest... hoppas att det går bra, fick veta förra veckan att man ska skriva minst 3 sidor på varje fråga, det är ganska mycket. Totalt blir det 3 frågor av de 17 vi har fått iförväg. Men det går säkert bra :)

Nu är snart Alvins inskolning slut och from måndag ska de gå hela dagar. Det har gått jättebra, inte ledsen när vi lämnar honom, det har inte var så långa stunder än ca 45 minuter. Han skulle ha varit där idag men han har givetvis blivit förkyld. Kan man vänta sig annat?! Han var uppe sent igår kväll, somnade väl vid 21.30 och sov dåligt på natten eftersom han hostar. Så idag fick han vara hemma och vila upp sig, det var tänkt att han skulle få sova middag på dagis och det gör de ute så det var bättre att få vara hemma och vila upp sig.

Jag håller på med en dubbel-LO, och är nästan klar, ska bara dekorera den. Den har legat på mitt skrivbord några dagar nu och jag har inte känt mig nöjd alls. Sååå jag bytte ut cardstocken till en helt annan färg och vips så blev det jättebra! Nu undrar ni väl vad jag pratar om... Jo, scrap såklart!! Visar resultatet här sen!

Jag har tänkt att ta tag i min vikt igen, jag har ju gått upp en del sen i somras och vill gärna ner igen. Helst vill jag ner mer, ca 10 kg totalt. Känns tungt *fniss* men jag har ju gjort det förut och kan göra det igen, det är bara det där med karaktären... Jag är ju en godisråtta av stora mått :) Nåja, håll tummarna för mig!!

//Julia

1 kommentar:

AnnaHanna sa...

När man läser ditt sista inlägg så får man en känsla av att du läser och scrappar och inte så mycket annat - jo, äter lite också.
Det låter så himla behagligt. Såå skulle jag vilja ha det, läsa, scrappa och äta hela dagarna :-)
Nu vet jag ju att det inte är så för dig heller. Men drömma kan man ju...
Kram //Anna