söndag, februari 05, 2006

Superhjältar

Igår var vi i Västerås och shoppade, på stan blev det Zetterlunds leksaksaffär och Panduro :) Alvin fick ett FisherPrice garage i julklapp och äntligen kom vi iväg för att byta det, vi har ett sen förut. Tänk vad bra att man fick byta fastän det är länge sen det var jul!! Alvin fick en brandstation med ambulans, polisbil och brandbil, det är en massa roliga knappar på brandstationen som låter sååååå underbart!!! Finns tom en radio som man kan anropa på, sitter väldigt bra placerad precis på högtalaren. Gissa vad som händer när en liten kille, som inte riktigt förstår vad den är till för, trycker på knappen... joooo rundgång!!! Jag sliter nog loss sladden snart. Oliver valde en Spindelmannenmask med handskar som låter när man trycker i handen, ojojoj vad han har lekt!! Sen tidigare har han en slängkappa som han brukar leka Batman i, nu fick brorsan låna den *asg* Titta bara på mina fina superhjältar!!

Alvin vill inte ha masken för ögonen så den får sitta på huvudet istället :) De är bara för söta *fniss* Oliver har tom Spindelmannenkalsongerna på sig.

Vi var även på IKEA igår och köpte Billy bokhyllor till grabbarna, det blev jättebra och skönt att få undan leklådorna från golvet :)


Trots att man är upptagen hjälte har man alltid tid att hjälpa pappa med att snickra :)

Efter shoppingen så åkte vi till Magnus pappa med familj, där åt vi mat, fikade och bytte julklappar. Ja jo jag vet att vi är lite sent ute men det har inte blivit av förrän nu. Vi fick ett presentkort på IKEA *asg* men det är inte svårt att göra av med pengar där! Magnus fick köra dit och jag körde hem, jag måste erkänna att det är faktiskt lite tråkigt att sitta bredvid, inget att göra liksom...

Idag ska jag läsa, har redan läst en del. Jag blev glatt överraskad när jag öppnade boken, jag trodde att jag skulle läsa ca 300 sidor med det visade sig att det stod på norska (originalspråk) på ena sidan och svenska på andra, alltså bara hälften att läsa *jippi*

Nu ska jag stjäla mig lite tid och scrappa!

Ha det gottis!

//Julia

1 kommentar:

Emelie sa...

Vilka härliga superhjältar du har!
Vad roligt att Magnus fått körkort, du får hälsa o gratta honom, Grattis!
Förstår ditt dilemmma att få läsa ifred när familjen är hemma, jag läse ju på distans innan Fhilip men usch så svårt att få familjen att förstå att jag är i skolan nu, de tyckte att amen du är ju "bara" hemma om dagarna *grr* sen att man måste ha otrolig disciplin på sig själv också, inte, ska bara göra detta o detta först.
Måste få säga det igen, din scrappade väska som doppresent var kanonfin!! Tänk om jag kunde göra en sån till Timea, hm, det lär nog aldrig bli av.
Kram på dig!