torsdag, februari 23, 2006

Varför ska det vara så svårt...

att sätta sig ner och plugga? Jag drar ut på det varje morgon, och lika idag nu sitter jag här. Jag har en tenta imorgon och den vill jag verkligen klara, jag orkar inte göra om den om 1 månad *suck* vilket öde. Jag har ju klarat alla mina tentor hittills och hoppas fortsätta med det :)

Nästa vecka börjar en ny kurs och då ska jag läsa barn- och ungdomspopulärlitteratur *tungvrickare* och det blir mycket mer roligt!! Då ska jag läsa bla Häxan och Lejonet, Astrid Lindgren, Harry Potter, Stephen King, Gittan och gråvargarna mm, förstår ni hur mycket lättare det känns?! Sen kan vi ju snacka om hur mycket det är att läsa i taget, detta ska jag läsa till på tisdag:
Skönlitt: Defoe, Robinson Crusoe, Twain, Huckleberry Finns äventyr
Facklitt: Holmberg och Olsson, s 39-44. Nikolajeva, kap 4, Rask i kompendiet
.
Skönlitt: Fitinghoff, Barnen ifrån Frostmofjället. Sandwall-Bergström, Kulla-Gulla.
Facklitt: Grettve, Söderberg och Westin i kompendiet. Nikolajeva, kap 3.
Skönlitt: Lindgren, Pippi Långstrump och/eller Ronja rövardotter, Kirkegaard, Gummi-Tarzan, Gahrton, Unenge, valfri titel i serien om Eva och Adam, Pascal, valfri titel i serien om Tvillingarna på Sweet Valley High samt en bok i någon Harlekin-serie eller en bok i serien om Bill och Ben.
Facklitt: Barnbokens byggklossar, tillämpliga avsnitt om genus. Nikolajeva: ”Varför sover Pippi Långstrump med fötterna på kudden?” i kompendiet, Andræ i kompendiet, Öhman, s 7-22,47-76,111-134 och 187-191.
Så jag vet vad jag ska göra efter tentan på fredag.
Häromdagen kom mina föräldrar hem från Thailand, där har de varit i 3,5 veckor, lagomt solbrända ;) Jag fick en present, denna;

I love it!!! Jag älskar sånna här sminkväskor, kan sitta och titta och pilla jättelänge. När jag var yngre ville jag bli make-upartist men vågade inte flytta så långt hemifrån själv. Grabbarna fick varsin ursöt supermjuk elefant.


Måste ju också säga vad det är härligt när båda ungarna är på dagis och Magnus jobbar!! Jag är hemma alldeles själv, det har jag aldrig varit innan barnen. Det går jättebra för Alvin på dagis, han var lite ledsen när han vaknade efter middagsluren men annars är han bara nöjd. Igår hade Oliver bråkat lite med honom och då blev han också ledsen. Jag tror inte att det gått riktigt in att vi lämnar honom, det är tur att han har sin brorsa där :)

Ha det gottis!

3 kommentarer:

AnnaHanna sa...

Skönt att det går bar på dagis. Trevligt med lite roligare litteratur framöver också, fast det var mycket!
Ha en trevlig helg!
Kram //Anna

mintid sa...

Hej Hamnade här genom länk från Camilla. Så trevligt det var att läsa här :) Kommer nog fler gånger.
Tack för titten!

Sandi sa...

Hallå, har varit inne och läst ikapp :)
Vilka fina presenter från Thailand!

Kram Sandi