torsdag, mars 02, 2006

Sjuk

Alvin är sjuk igen *suck* jag fick hämta honom på dagis igår för han hade hög feber. Jag får inte ta honom på örat så han har väl ont igen. Han avslutade penecillinkuren i måndags men det verkar inte ha hjälpt, jag sitter nu och väntar på att de ska ringa upp mig från vårdcentralen.

Jag verkar inte hinna läsa nångting den här veckan, jösses vad jag ligger efter!

På fredag ska Alvin till tandläkaren, då får de titta på hans trasig tand. Den som han slog sönder när han trillade i trappan ute. Det verkar som att han har svårt att äta glass och bita ordentligt, men de gör väl inget åt det iaf...

På lördag ska vi på fest! Det ska bli trevligt, ungarna sover hos mina föräldrar och det ska bli skönt med sovmorgon. Sen går resten av söndagen åt till att läsa läsa läsa...

Håll tummarna för Alvin!!

****************************

Uppdatering; Alvin har (fortfarande) öroninflammation. Vi satt 2 timmar på akuten idag, då vårdcentralen inte hade några akuttider idag. Mitt i middagsluren och lunchen så det var ingen pigg liten pojke som åkte därifrån. Läkaren förklarade att om man tar Kåvepenin med mat så tar inte kroppen upp medicinen som den ska, utan bara ca 30%. Det gör att symptomen behandlas men sjukdomen botas inte. Vi har ju gett honom varje dos i samband när han äter eftersom det smakar så hemskt illa. Nu har vi fått ny iaf, denna gången lite starkare så dosen inte blir så stor varje gång. Nu är det 2,5 ml jämfört med tidigare 5 ml.
Så imorgon blir det inget tandläkarbesök för lillplutten. Hoppas han är piggare på lördag iaf så vi kan gå på fest.

//Julia

3 kommentarer:

Emelie sa...

Jag håller tummarna för Alvin.
Vi ses på festen
Kram Jeanette

Sandi sa...

Kul med fest!
Vi ska osse festa på lördag :)
Klart jag håller tummarna för Alvin! Vilken liten oturskille.

Kram S

AnnaHanna sa...

Fy så tråkigt med sjuka små barn. Såg att du lämnat oss hastigt och lustigt :-(
Tråkigt - men har full förståelse för din situation. Du vet ju var vi finns när det ljusnar lite.
Vi ses väl här i krokarna ändå...
Kram //Anna