onsdag, mars 08, 2006

Onsdag

Idag är det onsdag! Vilken nyhet va?! Jag har äntligen piggat på mig, min mage kraschade i söndags och jag var sängliggandes i två dagar. I måndags var barnen på dagis och jag sa till Magnus att jag kunde hämta dem vid 14.30 så slapp han ta så sen lunch. Men på vägen hem kändes det som om jag skulle spy i snödrivan så han fick åka hem iaf och då för resten av dagen. Igår kom jag iaf iväg till Falun och jag hade för en gångs skull läst allt jag skulle, det gick ju bra att läsa i sängen :)

Alvin är piggelin iaf och det är skönt men han ska äta penecillin tom lördag. Det är så hemskt att tvinga honom för det måste vi verkligen. Stackars lilla :( Tänk att de inte kan göra medicin med lite god smak...

Just nu läser jag ikapp lite från förra veckan, jag håller på med Barnen ifrån Frostmofjället. Fy vilken sorglig historia allt är bara elände. Jag minns att jag såg den på film när jag var liten och den var sorglig men nu ser man på historien med ett annat perspektiv. Jag hoppar över en del kapitel för att hinna, men jag måste få veta hur det går med barnen!!

Vi missade ju festen i lördags eftersom Alvin var krasslig så vi har skaffat barnvakt till denna lördag istället. Vi hoppas få napp med ett par vänner och umgås lite, lugnt hemmavid bara :)

Idag bakade jag och ungarna bullar, pust vad det är tråkigt men gott :) Oliver var så duktig!! Han kavlade, hade på socker, rullade, skar och la bullarna i papper. Så de ser inte så vackra för de hamnade lite huller om buller i papprena, men det gör inget!

Ha det gottis!
//Julia

1 kommentar:

Camilla sa...

Hej Julia !!

Ville bara kika förbi och läsa lite om hur ni har det nu när du inte är kvar på mysbebbar.
Hann ju aldrig säga hejdå där..
Men jag hoppas att du snart är tillbaka igen..
Hoppas ni fick tag på barnvakt till idag så ni fick hitta på något eget..

Kramis på dig..