tisdag, mars 14, 2006

Det är inte sant...

jo det är det! Alvin har fortfarande öroninflammation *suck* han har fått sin tredje penecillin-kur nu, stackars liten. Igår kväll efter badet frös han som sjutton och blev superhängig, han hade 38.6 i temp. Jag fick inte peta vid hans öra, så idag fick vi en tid på vc, tur att vi slapp akuten iaf. Jodå, han var fortfarande röd men inte så illa som förra gången. Nu fick han ett annat penecillin eftersom Kåvepenin inte har hjälpt. Det är såååå synd om honom :( Han blir hemma resten av veckan.

Jag har ju egentligen inte tid med sjuka barn, men vad gör man?! Jag kommer ännu mer efter i mitt läsande och idag missar jag två seminarie. Nästa vecka ska jag göra en muntlig presentation av en bok *hjälp* känns lite stressande, jag har inte valt ut bok än... Men det ska vara en deckare eller thriller och det är ju helt klart min typ av genre. Jag har börjat lyssna på en del böcker, det finns ju på cd-skivor. Så kan jag göra annat under tiden, som laga mat och diska eller ännu hellre scrappa :) Men man minns inte lika mycket som när man läser. Sen kan jag lyssna i bilen på väg till Falun, det tar ju nästan en timme att åka enkel väg.

Snön den bara fortsätter att komma, jag är urless på vintern nu. Jag vill ha VÅR!!!!! Det kommer dröja evigheter innan all denna snö är borta *suck*

I lördags var vi hemma hos ett par vänner, de väntar barn till augusti och de fick en present av mig. De har väntat så länge på denna grav. De fick en anteckningsbok som jag fixade till lite, så kan de skriva om grav. Jag ska nog fixa till min egen almanacka också, det ser så mycket mer trevligt ut så här :) Sen är det ju himla skoj också!!

Ha det gottis!
//Julia

Inga kommentarer: