lördag, december 16, 2006

Sjukstuga

Jaha, så blev det med den här helgen. Alvin är sjuk med hög feber och jättehängig, Oliver är förkyld men pigg ändå. Jag hade tänkt att vi skulle gå på tomtemarknad idag och bio i morgon men det blir inget av med det. Idag var jag tom ner på akuten med Alvin för att kolla hans öron. Han vaknade inatt och skrek så förtvivlat och det var inte bara ledsengråt utan av smärta. Sen har han vaknat flera gånger och varit ledsen så jag tog det säkra före det osäkra. Som tur var så var det inget med hans öron, men man är ju lite nojjig efter förra gången han hade öroninflammation då tog det 3 penecillinkurer innan det försvann.

Maken jobbar väldigt mycket just nu inför julen och jag har min uppsats att skriva. Jag känner lite panik inför den för det kommer hela tiden saker ivägen för mitt skrivande, jag får väl börja skriva om nätterna istället :) Men den ska inte vara färdig förrän 8/1 men jag hade gärna hunnit före jul så man får vara lite ledig sen! Nåväl, inget att göra åt sjuka barn! Imorgon hoppas jag att jag får åka till Kupolen och julshoppa lite om maken vill vara hemma med barnen. Har några julklappar kvar att handla. Tänk... bara en vecka kvar och julstämningen lyser med sin frånvaro!! Jag får väl börja baka och dona... men det har jag ju inte riktigt tid med. Jag är en sån som vägrar allt sånt som man "måste" göra bara för att man ska. Nä, det finns bättre saker att göra med tiden än att stressa vid ugnen.

Ta det lugnt i julruschen allihopa!!

//Julia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hej!!

Ja du, säg till om du ser någon julstämning, för här är den inte. Skickar krya på sig kramar till pojkarna. Ja tänk, julafton om 1 vecka. Hoppas att vi kan få till en träff i mellandagarna, vi kommer upp på fredag. Kram Kram / Vicky

Emma sa...

Nä va trist med sjukdom! Hoppas att dom blir friska snart igen!

Å, julstämningen har nog tagit sitt pick o pack och åkt någon annanstans...för här är den inte heller..