fredag, december 22, 2006

Vad är detta?

Barnen är friska om än ganska snoriga och det är väldans skönt tycker jag. Julstöket är i full gång men ganska lugnt ändå. Jag stressar inte i onödan bara för att det är jul, jag gör som jag gör alla andra dagar. Vi får inte några gäster hem så städningen ligger inte så högt upp på listan men ändå inte lämnat åt sidan för det.

Jag skriver det allra sista på uppsatsen nu *jippi* det är såååå skönt och den ska inte vara inlämnad förrän 8/1 egentligen så jag får ganska långledigt from jul!!! Skönt skönt skönt!!!! Då kanske jag kan få något scrappat?! Hoppas det iaf.

Jo, vad är detta? Jag fick fruktkorg idag och som vanligt är den enorm!! Hur stor ni än föreställer er den så är den större *asg* Ska se om jag har någon gammal bild, för vi får en varje år av min snälla pappa :D Men i år var det två frukter som jag inte kände igen alls så jag ropar ut här om någon känner igen dem.

Första:

Luktar som avokado, lite mindre och mjukare skal. Den låg vacpackad, som liten citron i storlek. Det fanns vanliga avokados med i korgen också.

Andra:

Liten, som en liten clementin, ni vet de där som är ljusgula och nästan gröna supersura. STENHÅRD, jag försökte sätta kniven i den men det gick inte. Jag hackade in spetsen och sen bankade jag in i resten av frukten och nu sitter kniven fast!! Mysko...

Nåväl, hoppas att någon vet vad dessa är för något för jag är nyfiken!

Nu är det soffläge som gäller

//Julia

3 kommentarer:

KarinSN sa...

Guava och Mangostan tycker jag det liknar om man jämför med ICA.se. Hoppas att de smakar så gott som de beskrivs!

/Karin

Emelie sa...

Jag minns att du visat en gång förut en enorm, badbaljestor, eller tom babyvagge stor fruktkorg.
Inte alls dumt att få
Kan inte hjälpa dig med vad det är för frukter, tyvärr
Vill önska er en riktig God Jul!

Emma sa...

Hehe.. ja du.. hm, har inte en aning om vad det är för frukter..
God Jul