tisdag, januari 30, 2007

Dags för ultraljud

Imorgon är det dags för ultraljud!!! Det ska bli så spännande och ja, vi ska ta reda på könet. Men vi får se om jag outar det eller om vi suger på den karamellen för oss själva. Jag vill bara inte höra tråkiga kommentarer vare sig det är en flicka eller pojke. Kan redan höra dem...

Jag har ju börjat en ny kurs på högskolan och denna gången är det mattedidaktik som gäller. Hua vad det är svårt!!! Har inte räknat så avancerad matte på länge (om ens någonsin) så huvudet får verkligen jobba :) Men jag hoppas att det ska gå bra. Känner mig som vanligt stressad över allt som ska göras och redan har jag 2 föreläsningar som jag missat och måste se i efterhand. Det är iaf tur att de spelas in och att man kan se dem närsomhelst.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Hejsan
Hoppas att ultraljudet gått bra.
Så spännande, det är ju något visst och lite magiskt att gå på ultraljud.
Ja, du det där med kommentarer om kön och när man redan har ett visst kön på de andra. Folk vill säkert bara vara snälla, prata om något och säga något bra, men ibland önskar man att de tänkte lite före de öppnade sina munnar.
Man är ju så lycklig bara av att vänta barn, oavset kön.
Minns när vi tog reda på Timeas kön, skulle vi berätta eller skulle vi hålla det hemligt. Ja, det blev så svårt att hålla det hemligt, för det var ju så spännande att man visste, underbar känsla. Vi valde till slut att berätta. Min mamma som från början var lite skeptisk till att man tog reda på, hon tyckte sedan att det faktiskt gjorde bebisen i magen mer till en egen person redan i magen. annars blir det ju mer så när den lilla kommer ut.
Så ja, hon ändrade uppfattning kan man säga, bra.
Huva, det där med matten lät lite jobbigt, men du fixar det.
Förstår att du har fullt upp med studierna.
Jag kommer också börja studera nu i vår och sen till hösten ska jag söka till sjuksköterske, längtar.
Ha nu en underbart skön helg, hoppas du får tid till att koppla av och inte bara ta igen det du missat.
Kikar säkert in snart igen för att höra mer om UL:et

Kram Jeanette

Anonym sa...

Nämen, en till "mysbebbe" som går i väntans tider. :)
Vad skoj. Vad sa UL då? Vilket datum fick ni? Och vad var det för en som gömmer sig där inne? :)

Jag lovar att jag kan alla dessa trista kommentarer som man får, oavsett om det är kön eller barnantal det gäller. Men jag försöker se det som så att det är bara människor som är avundsjuka på en av en eller annan anledning som kommer med dem. Du får försöka se det så så kanske det känns bättre.

Kram Kram
Tesa aka Lillmonster