torsdag, december 04, 2008

badhuset

I söndags var vi till badhuset för första gången på väldigt länge. Vi måste bli bättre på att gå dit :) det är sån trevlig och rolig sysselsättning! Men lite tokigt blev det när vi skulle hem, jag och pojkarna hade tagit 2 skåp och det ena låset gick inte att få upp! Som tur var så var det pojkarnas kläder som var inlåsta så jag kunde iaf gå och hämta hjälp :) De kom med stora verktyg och klippte av låset, spännande för 2 pojkar.

Efter lunch åkte vi ner på julmarknaden, ganska trist tillställning om du frågar de vuxna. Men pojkarna var nöjda med fiskdamm och köpa paket av tomten, det lustiga var att tomten visste vad O heter :) Han sa God dag O.... och gissa om pojken blev förvånad! Jag vet inte riktigt vem det var men jag har mina aningar för han visste inte vad A och G hette.

Idag ska jag baka bröd! Jag har hittat sån trevlig jäsblandning då brödet, oavsett vad, bara behöver jäsa 15 minuter!!! Jösses vad det underlättar! Jag, O och A bakade lussebullar och hann provsmaka under tiden som G sov middag! Härom dagen bakade jag bröd och det tog 1 timme från att jag tog fram mjölet tills jag tog ut brödet ur ugnen :) Det är min typ av bakning det!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Kul att komma in och läsa vad som händer i familjen E´s liv. Ska vi kanske möjligtvis få till en liten liten träff under vecka 52 måntro? Felicia har oxå varit i badhuset med moster Pilla och tjatade väldigt mycket om den gula kannan efteråt :-D
Må så gott! Kram från oss i Enköping // Vicky