måndag, november 24, 2008

det är bättre

Det är bättre för O på skolan och han verkar trivas och leka med sina kompisar, det var nog en händelse som gjorde att allt rann ur honom. Han vet att han kan prata och berätta allt för mig och det känns bra eftersom jag vet att han gärna inte vill berätta för någon om det händer något. Då tror han att de ska bli ännu mer dumma mot honom.

Jag hade en jättetrevlig helg när jag var borta på scrapträff :) Men hu vad ruskigt kallt det var i stugan. Jag frös hela dagen och på natten sov jag med mjukisbyxor, tröja, kofta och dubbla strumpor :) Men jag var varm och go på morgonen då det var ännu kallare. Jag fick en hel del gjort under alla timmar men i slutet av kvällen var jag bra trött och hjärnan stod stilla.

Vi har ju gjort om mitt jobb/pysselrum till A's rum, eftersom det blir en hel del bråk och krångel när de ska gå och sova. O och A delar ju rum. Men han vill inte riktigt sova och vara där, så vi ska åka en tur till IKEA, han och jag, så han får välja ut lite roliga saker och någon byrå att ha i sitt rum. Då kanske det blir mer inbjudande att sova där. Han behöver få göra något utan storebror också. Vi har ju aldrig skiljt på dem att få göra saker själva, men nu har O fått mer egna kompisar och det har varit lite aktiviteter för honom så nu är det A's tur.

och dessutom är det massa med snö!!!! Imorgon blir det pulkåkning för hela slanten!! :D

Inga kommentarer: