måndag, juli 20, 2009

läsa

Det är relativt länge sen jag läste böcker (av fri vilja alltså) och har för någon vecka sedan börjat läsa igen, och nu kommer jag ihåg varför jag håller mig från böcker. Jag måste läsa till slutet på en gång. Det är jobbigt och tar mycket tid från städning, tvättning och barn. Jag sitter fast i böckerna från början till slut. Jag älskar att läsa om böckerna är bra men kan inte lägga ifrån mig boken.

Igår kväll började jag läsa en pocket; Skadad av Cathy Glass, det är en sann berättelse och kvinnan som skrivit är fostermamma åt barn som omhändertagits av socialen i Storbritanien. Hon har tagit hand om utsatta barn i mer än 20 år och i boken beskriver hon det svåraste fallet hon haft. En otroligt tragisk berättelse. Behöver jag skriva att jag har läst ut den? Så länge varade det nöjet... Annars gillar jag deckare väldigt mycket. Jag har de senaste veckorna upptäckt Mons Kallentoft och hans kriminalare om Malin Fors. Han skriver på ett litet annorlunda vis och jag fastnade helt på en gång. Nu har han nyligen släppt del nr 3 och jag väntar ivrigt på att den kommer till bibblan, för köpa böcker gör jag väldigt sällan.

Innan jag nu dök ner i böckerna igen så har jag lyssnat ganska mycket på ljudböcker på MP3 och det har varit perfekt! Så jag kanske får gå tillbaka till det istället så jag kan börja sova om nätterna igen... istället för att läsa.

Inga kommentarer: