onsdag, januari 12, 2011

skridskor

igår var vi till ishallen och åkte skridskor. Det var roligt men ganska jobbigt för min rygg. Det var första gången som G åkte, han trodde själv att han skulle kunna åka helt själv men det gick så klart inte. Jag åkte med honom och hade en slags balansbock till hjälp och den var ganska låg så jag fick åka med böjd rygg hela tiden.

A tyckte det var jätteskoj, han har bara åkt på ute-is tidigare. Men han hade en lika balansbock som jag och G hade, och han åkte nästan non-stop i 1,5 timme. Han ramlade några gånger och klagade idag på att han fortfarande har ont i rumpan.

O däremot tyckte det var lite tråkigt eftersom jag glömt att ta med klubba och puck. Han så på kvällen att det hade varit roligt iaf och vill åka snart igen. Kanske det blev extra roligt för att kompisarna i familjen A dök upp. De följde med oss hem efter åkningen och lekte en stund.

Inga kommentarer: