måndag, februari 16, 2009

det knallar på...

som man brukar säga :) dagarna går och vi följer våra vanor och rutiner. Det är väldigt mycket åkande fram och tillbaka till förskola och skola. O går ju i skolan mellan 8.30 till 12.30 varje dag, sen går A och G i förskolan tis, ons och tors mellan 9.00 till 14.00. På morgonen går det bra eftersom M inte börjar jobba förrän kl 9.30 så jag brukar skjutsa O först och sen hjälps vi åt att skjutsa de andra två (om det är dagisdag för dem) Men det jobbiga är när att hämta, först kl 12.30 och sen kl 14. Det är ju på samma gård så det blir verkligen fram och tillbaka, O tycker att det är jobbigt men jag känner att han är lite för liten att vara ensam hemma. Jag hade ju önskat att O fick gå på fritids fram till 14 tre dagar i veckan men det får han inte. Det hade varit bra för honom att få vara kvar att leka med kompisar också.

Annars är det inte så himla roligt att vara arbetslös... press att söka jobb, men ska man söka vilket jobb som helst? Sen ska man inte söka jobb som man inte är kvalificerad för, är det okej att inte söka något jobb? Om jag tittar på lärarjobb över hela Sverige så finns det inget som jag är direkt kvalificerad för, jo kanske något väldigt lååååångt bort men vad tusan! Varannan vecka ska jag lämna in en lista på de olika jobb jag sökt och det ska ske denna vecka, men problemet är att jag inte sökt något jobb för det finns inget att söka. Det är verkligen ett dilemma, hur ska man göra? Jag vill ju verkligen inte söka jobb som är inom helt annat yrkesområde!

Det ser ljust ut för våra flyttplaner iaf :D dealen är så gott som klar och vårt radhus ska ut på annons snart!!

2 kommentarer:

Våra vanliga dagar sa...

VA ska ni flytta? Nyfiken, när och vart? Ha det gott, hälsningar Camilla & co

meadagar sa...

SÅ roligt och spännande! Vi längtar tills det blir verklighet.