lördag, oktober 31, 2009

Halloween

Idag firas Halloween, men inte så mycket i vårat hem. Ungarna gillar ju att klä ut sig och spöka, och godis så klart och de vill väldigt gärna gå "bus eller godis". Men det vill inte jag. Igår kväll kom 3 barn och självklart fick de lite godis men de var iaf så stora att de kunde gå själva. Jag vet att många inte gillar Halloween alls och det känns en gnutta pinsamt att gå runt med mina pojkar och tigga godis. Dessutom känns det en smula värre än vanligt när det är exakt samma dag som allhelgona.

Annars har veckan varit bra, jag jobbade måndag och tisdag och fick sedan njuta av höstlovet. Vi var till V-ås i tisdags och shoppade, påminn mig att inte ha med barnen när jag ska shoppa! Jag får inte alls ro att titta på det jag vill när de är med.

Nu ska vi åka till kyrkogården och tända lite ljus.

Inga kommentarer: