måndag, oktober 19, 2009

sjukling

vi har en sjukling i huset. Den som aldrig brukar bli sjuk är nu det, O klagade på ont i öronen i fredags och jag vände (nästan) i dörren på väg till jobbet för att stanna hemma med honom. Ibland försöker han hitta på sjukdomar för att få vara hemma, men ont i öronen har han aldrig sagt förut och vi trodde på honom. Han var ganska hängig hela fredagen, lördagen och på söndagen kände vi inte alls igen honom och då kom även febern. Idag har han också haft feber (hemma med pappan) och får så vara hemma även tisdag. Nu håller vi tummarna att de andra 2 klarar sig...

Jag behöver desperat nya skor! och nästa vecka när lönen kommer ska jag åka till V-ås för lite shopping =) och sen ska jag kasta mina ballerinatofflor så långt jag kan! Jag avskyr dem, känns som att gå barfota med strumpor på.

Jo, vi fick dagisfoton på G idag... och fy vad dåliga foton. Jag är så besviken, han ser jättesur, arg, ledsen och tjock ut och som att han nästan sover. Nog borde en fotograf kunna få en 2-åring att le lite iaf. Han själv var väldigt glad över gruppbilden, som han gick runt med länge. Få se om A's kommer i morgon då kanske.

2 kommentarer:

meadagar sa...

Hoppas verkligen de klarar sig! Jag låg sjuk i lördags, men är (tack och lov) frisk nu.

Vi fick också hem kort på vår lillpojke igår. Riktigt fina, var de. Så vi är nöjda.

Ha en bra dag! Kram!

Våra vanliga dagar sa...

Åh var hittade du skate-jeansen??? undrar Camilla