onsdag, januari 06, 2010

perspektiv på tillvaron

ja ibland får man perspektiv på tillvaron. När det händer saker omkring en som gör en tacksam för bråkiga barn, -20 grader, snö upp till knäna, lite pengar på kontot och att vara utan arbete.

För nästan 2 månader sedan fick en nätvän till mig veta att hon har bröstcancer, hon är bara runt 30 år och var då höggravid med sitt tredje barn. Hon blev förlöst ganska snabbt efter beskedet och barnet föddes 2 månader för tidigt. Hon genomgår nu behandling mot den otäcka sjukdomen som är en av de allvarligar varianterna. Barnet ligger fortfarande på neo men har mot alla odds klarat sig bra. Min vän har haft hårda motgångar hittills med allt som händer med hennes kropp, men ändå håller hon modet uppe och kämpar!!

Livet kan vara orättvist ibland och idag är jag så oerhört tacksam för det liv jag och min familj lever!

kram på er

1 kommentar:

Sanna F sa...

Vad hemskt!!!! Hoppas hon blir bättre av behandlingen snart!
KRAM