måndag, april 10, 2006

Min favvomacka

Det blev kvällsmaten för mig idag :) min favvomacka; baugette med vitlöksost typ Creme Bonjour och rökt skinka *mums* Enkel och väldigt goooood!!

Annars så pluggar jag på, jag måste faktiskt erkänna att det är riktigt roligt med lyrik-kursen. Inte dikterna i sig för dem fattar jag nada av när jag läser, men själva arbetssättet. Vi jobbar mycket på seminarierna, i själva texten. Det gäller att plugga, inte bara läsa och tänka/flumma utan direkt arbete med texterna och det passar mig mycket bättre än att bara läsa och läsa och läsa. Få se hur skoj tentan blir bara *hualigen* den 5/5 mellan kl 13 - 19 ganska tungt med andra ord.

Igår var vi hemma hos vänner och hälsade på, det var länge sen vi var där och mycket trevligt att ses. Vi var 5 vuxna och 6 barn, det kändes som ett helt dagis *asg* karlarna räknas inte till personalen ;) Innan vi åkte dit så var vi ute här hemma och lekte, Oliver hade motorcykel premiär *ler* lite för mycket grus på gatan än bara

Nu är det snart påsk, vi brukar ha premiär-tur ut till skärgården till påsk. Men den stränga och långa vintern har gjort så att isen är alldeles för tjock så det går inte att åka ut med båt :( Synd för det brukar vara så härligt!! Men vi får nog fullt upp ändå, vi är bortbjudna åtminstone 2 dagar i helgen och det är ganska skönt att få vara hemma och mysa med familjen. Så här fint påskpynt har grabbarna gjort på dagis *ler*

Tack ni som har skrivit en liten kommentar :) Det är roligt att se när ni varit här och hälsat på! Vicky, du får också skriva, jag vet ju att du kikar in ibland ;) klicka här nere på "comments" och skriv, ett litet hej räcker :)

Om 4,5 vecka åker vi till Kreta!!

Ha det gottis!

//Julia

4 kommentarer:

Emelie sa...

ÅH jag vill så gärna ha en väska!
Vi börjar med en till Timea
Kanske kan du tänka dig göra en till senare till mig o mina recept

Du får säga sen vad totalen blir med arbete också
Kvällsmackan lät smaskig
Så fint foto på Oliver på motorcykeln

Kram Jeanette

Sandi sa...

Så härligt!
Hihim skrattar lite.. Du får smaka och återkomma.
Jag har såklart redan smakat och jag kan varmt rekomendera Vodka Raspberri.
Den ÄR jättegod!
Kram kram, skrivs vi inte innan du far så sola lite för mig med, det behövs!

Mindi sa...

Heeeeeej!
Det var verkligen länge sedan! Hoppas att allt är bra med dig!!!
Men åh vad är det jag läser...
K R E T A ! ! ! Fattar du hur avundsjuk jag blir? Åh, våren på Kreta hur underbart kan inte det bli????

Kraaaaaaaaaam
M I N D I

AnnaHanna sa...

Ooo, vad var det för lyxmoppe Oliver har? Ser ju löjligt skojigt ut för en liten människa :-)
Såg att Sandi rekommenderar Raspberri - jag är faktiskt mera tveksam. Jag köpte den på nån båt och hade höga förväntningar (är helt såld på vanlijvodka som ger bra drinkar hur man än blandar nästan) men tyckte att det var svårt att hitta något som passade riktigt bra. Hade man bara någon klen läsk, typ sprite - kändes den spritig, och tog man t ex Cranberryjiuce så skar sig fruktsmakerna. Den blev inte bra med Red Bull heller, vilket vanligen är ett säkert kort annars. Till slut kom jag på något som funkade men nu minns jag inte vad det var...
:-)
*ding i kolan tydligen*
Men, prova själv - det är nog bäst.
Kommer du förbi här så kan du prova min :-)

Så nu har jag skrivitr världens längsta inlägg om sprit. Det märks vad som engagerar...
:-)

Kram //Anna