fredag, mars 13, 2009

ångest ångest...

jo alltså, jag är ju den där personen som ältar, analyserar (över) och oroar mig. För det mesta. Att vara arbetslös är väldigt jobbigt för mig. Jag känner mig otillräcklig, pressad, tvingad och har ångest. För att tacka nej till arbete. Jag får svårt att somna om kvällarna trots att jag är jättetrött. Jag har dåligt samvete för att jag tackade nej till jobbet jag skrev om tidigare, trots att det inte skulle fungera. Idag har jag sökt 3 arbeten i Stockholm och 1 i Örebro, skulle jag ta dem om jag blev erbjuden? Nej.

Jag har sökt en kurs på högskolan som börjar v 19, mest för att komma bort från tvånget att söka arbete. Men det är 7 veckor kvar...

1 kommentar:

Våra vanliga dagar sa...

Det är ju liksom fel på systemet när man är tvungen söka sånt man inte skulle kunna ha... Sköt om er, hoppas det löser sig snart!