onsdag, mars 11, 2009

jobbintervju

Idag har jag varit på min första intervju, eller ja det var inte mycket till intervju :) Jag var nämligen den enda av de som sökt som var behörig till tjänsten. Det var ett vikariat på ca 2,5 månad i Skinnskatteberg. Jag blev inte utfrågad speciellt mycket utan det var mest information om arbetsplatsen och arbetet, de betedde sig som att det redan var klart att jag skulle ta tjänsten. Men jag har inte varit så sugen på det hela redan från början, långt att åka och bara 80%. Jag tog med mig uppgifterna hem och satte mig ner för att räkna. Om jag skulle ta tjänsten skulle jag ha ca 2 000 kr mindre kvar att leva på jämfört med a-kassa. Just för att det kostar så mycket att pendla och att det inte är heltid. Då ska ni veta att jag inte lever fett på a-kassa!! Så jag tackade nej. Nu får vi se hur a-kassan ställer sig till det men det ska inte vara några problem eftersom jag skulle få så mycket mindre pengar. De säger att man måste ta tjänsten om det inte är mer än 10% mindre än ersättningen, och detta är mer än 10% bortfall.

Det är så himla trist att behöva söka arbeten som man inte vill ha :( Jag vill ha ett jobb som jag kan trivas med. Nu kanske du tycker att 2,5 månad kan man stå ut men det kan jag inte. Mindre pengar och 2 timmar i bil varje dag? Nej det går inte, det är inte rimligt.

Jag är måttligt irriterad på systemet just nu. Vill helst slippa alla på AF och a-kassan men vad ska man göra??

nä nu ska surpuppan gå och lägga sig ;)

1 kommentar:

Våra vanliga dagar sa...

Förstår dig verkligen, jag skulle aldrig slita för mindre betalt än att gå hemma! Nåt bättre kommer! Sköt om er!
C&co