fredag, september 09, 2005

Jaha, då var vi här då...

Åsså var man med blogg då! Hur ska jag ha tid att skriva här? Nåväl, har man inget annat att göra som att städa, tvätta, diska, laga mat, byta blöja och leka (+ alla andra intressen man har) så kan man väl sitta här och skriva!

Oliver är på dagis idag, det gick bra att lämna och han pratade ända tills jag skulle gå, då blev han tyst. Det håller nog i sig hela dagen *suck* ja, tills jag hämtar honom alltså och han får komma hem. Fick lite press från dagisfröken idag att vi måste bestämma oss snart hur vi ska göra, om han ska flyttas över till syskonavd eller komme hem och börja sen i februari när Alvin ska inskolas. Måste ringa barnomsorgen och fråga hur man får hålla en plats... Det blir nog så att vi tar honom från dagis och börjar med dagmamma sen. Tänk om man hade facit i hand vad som vore bäst.

Ja ja det ordnar sig! Idag ska jag gå och shoppa lite, se om jag hittar någon ny topp. Jag ska ju på fest imorgon och gå ut!!! Halleluja!! Det är nästan precis 2 år sen jag var på krogen, och det blir första gången, sen jag slutade amma, som jag ska dricka alkohol! Ganska nyligen så öppnade Harry´s här i stan och dit ska vi gå, det blir spännande att se. Det ligger nere i Koppardalen, ett gammalt industirområde med många mysig och ruskiga byggnader. Få se hur jag klarar spriten bara, tror nog att jag ska gå på Systemet idag...

Trött är jag som alltid, Alvin sover bra hela natten sen jag slutade amma. Men jag vaknar ändå, jag har svårt att somna på kvällen och ligger vaken till minst midnatt *suck* sen kommer den där "#¤%"¤%¤%//##"¤&/ hunden in och väcker mig. Stänger vi ut honom så står han bara och gnäller. Jag är glad att grannen inte börjar jobbet tidigt denna veckan, då åker han vid 5-tiden och Eddie (hunden) skäller som en besatt. Undrar när man ska få känna sig pigg?

Nej, nu måste jag börja scrappa lite medans Alvin sover. Ska ge bort en tavla i present och jag är som vanligt ute i god tid! Kalaset är imorgon.

Ha det gottis!

Inga kommentarer: