torsdag, september 22, 2005

Dagisbekymmer igen då

När vi väl beslutat att Oliver ska sluta på dagis och få vara hemma till februari och då börja hos dagmamma tillsammans med Alvin, så har det gått hur bra som helst på dagis idag! Det har tydligen varit en väldigt busig kille som har lekt med både fröknar och andra barn. Precis som det ska vara! Det känns så roligt för Olivers skull men nu får vi huvudbry igen...

Jag pratade med hans fröken Marie idag när jag hämtade honom, hon förstod att barnomsorgen trycker på och vill ha hans plats. Dessutom om vi ska söka ny plats så måste vi göra det NU! Stressen och pressen känns kan jag säga. Tänk om vi hade lite mer tid...

Oliver ska få gå en dag extra nästa vecka för att se om det bara var tillfälligt eller om hans blyghet/osäkerhet har "gått över" Tänk vad skönt det skulle vara om han äntligen gillar dagis och känner sig hemma där! Men ändå så kvarstår en ny inskolning på den andra avdelningen, och kommer det att funka? Hjälp, vad ska vi göra? Personalen på Olivers dagis/avdelning hjälper oss om det är så att vi vill ändra oss, att han ska vara kvar. De förstår att "byråkratin" tänker inte på barnet utan bara på platsbristen!

Nått helt annat, jag har ju faktiskt en till unge :) Alvin har varit till BVC idag för kontroll och vaccination. Han är en stark liten kille, han sa inte ett pip när han fick sprutan, vred benet lite- litegrann bara. De tyckte att han var duktig iaf! Han ligger mitt på kurvan i alla kategorier. Han går ju gärna och kan själv men har inte riktigt modet än, han vill gärna hålla någon i handen.


Igår kväll fick jag ut och leta hund! Knäppa Eddie smet och var borta ca 1,5 timme. Magnus släppte ut honom (utan koppel) före midnatt och glömde sen bort honom!! Jag kan inte bara sitta och vänta utan gick först ut och ropade på honom, men ingen hund i sikte. Då gick jag hem och tog bilen istället, körde runt och letade, ropade och visslade, men nej. Till slut ringde Magnus och sa att han kommit hem, när jag kommer hem känner jag stanken från honom så fort jag öppnar dörren. Han har rullat sig i skit!!! "#&¤&&%/ hund!!! Det är inte första gången men det var extremt mycket, han var nästan helt täckt, det var säkert därför han inte vågade komma hem. Så det var bara att duscha hund kl 1 på natten, sen vaknade Alvin alltför tidigt i morse så jag har varit jättetrött idag.

Såååå, nu är det dax att krama kudden!
Ha det gottis!
//Julia

2 kommentarer:

Sandi sa...

Hur går det för din blog?
Vill gärna bli uppdaterad ;)

Kram
s a n d i

AnnaHanna sa...

Hejhopp!
Nånting måste ju hänt senaste månaden :-)
Fast ibland händer det så mycket att man inte hinner berätta om det förstås.

Tråkigt med hundar som rullar sig i bajs - extra tråkigt om de gör det mitt i natten.
Kan inte låta bli att fnissa när jag tänker på hur du for runt och sedan fick duscha kräket innan du kunde gå och lägga sådär lagom glad och avslappnad...
Det finns ingen rättvisa här i världen!
Kram //Anna