söndag, november 06, 2005

Söndag, härliga söndag

Ooops! Nu är det läääänge sen jag skrev här! Ska försöka göra bättre ifrån mig från nu :) Jaaa, vad har hänt?! Olivers dagisbekymmer är lösta, han går kvar och det går jättebra. Personalen sa till mig att de trodde att han förstod att jag och Alvin åkte hem igen och protesterade mot det. Så jag sa till honom en morgon att jag ska åka och jobba, Oliver ska till sitt dagis och Alvin till sitt. Då gick det hur bra som helst! Nu är bara bekymret med hans plats, han bör byta till syskonavd eftersom han är mycket äldre än de andra barnen på småbarnsavd. Det är bara han kvar, men det finns ingen plats för honom *suck* Hoppas han får stanna på samma dagis iaf, så vi slipper byta. Det är ju så när man är mammaledig så har man bara en plats i systemet inte på själva dagiset. Nog om detta!

Igår var jag och Magnus ute på krogen, det var roligt. Vi satt hemma och åt kinamat, tittade på film och dracka lite vin. Sen gick vi till Harrys och där träffade vi våra vänner, vi hade väldigt trevligt! Efter kom hungern, konstigt eftersom vi svullat på kinamat... Så det blev hamburgare och hem till kompisarna. Vi kom hem strax efter 3 i natt :) Roligt roligt att gå ut på partaj!!!

Idag ska vi åka till Karbenning och hälsa på våra vänner som nyss fick barn. Det har dragit ut på tiden pga sjukdom så lillpojken har blivit 1 månad redan, och vi har inte sett honom... Det ska blir roligt och Oliver får leka lite med den nyblivna storebrodern. Sen blir det kanske lite packning inför flytten. Har packat en del men myyyyyycket kvar. På måndag kommer det hit en container så jag kan börja slänga en massa skräp, det ska bli skööönt! Ska försöka packa allt som vi inte använder så ofta men jösses vad många kartonger det går!!

Ja ja nu ska jag käka lite frulle :)

Ha det gottis!
Julia

Inga kommentarer: