tisdag, november 15, 2005

Söndag 13/11 2005

EFIT 2005-11-13
Godmorgon! Klockan är strax före 8 på morgonen och jag är relativt nyvaken. Unge herr Alvin är inte någon sjusovare precis, resten av familjen vaknar inte på ännu en timme.

Klockan 9 är det dags för frukost! O'boy med mackor, Oliver sitter nu i soffan och dricker sin välling framför tv:n

Trevligt sällskap har jag vid frukostbordet iaf :)

Klockan är nu 10 cirka ungefär och dags att tvätta lite, tröööökigt!

Nu struntar jag i hemmet, barn och man och drar till Kupolen i Borlänge för lite shopping! Klockan har blivit nästan 11. Ser ni så tomt och fint det är i vitrinskåpet? Allt är nerpackat i kartonger!

Nu blir det ett glapp på några timmar för jag tog inte med mig kameran på shoppingturen :) Men ni ska få se vad jag handlade!

Till Oliver

Till Alvin

Klockan har blivit strax efter 15 och vi ska iväg på farsdag-middag kl 17, skynda skynda att göra kort! Gör även ett födelsedagskort till min bror som fyllde år för 2 veckor sen. Min pysslehörna:

Färdiga resultatet!

Klockan är runt 16-tiden och jag leker med Oliver och Alvin

Klockan är nu 17 och vi är framme vid restaurang 1874, dötrist väder! Regndroppar på linsen och har bytt kamera.

Ungefär en timme senare, kl 18, kommer huvudrätten in, Pasta Penne med fläskfilé och kantareller. Världens bamseportion och när jag är klar syns ingen skillnad

19-tiden, Oliver ska springa till riddaren hela tiden *suck* Med en brasa i öppna spisen alldeles bredvid vill jag inte att han springer själv *dubbelsuck*

19.30 är vi hemma igen, Oliver åker lite skidor :) på ett par galgar innan läggdags

19.45 en mycket trött Alvin i sängen

20.30, nu sover kidsen äntligen och det är min egen tid! Jag börjar med att kolla mailen och surfa lite! Sen är det soffan och godnatt, detta är sista bilden från idag för resten är ointressant :)

1 kommentar:

AnnaHanna sa...

Hejje!
Eller var det hallåsingen man skulle säga?
Trevligt med er dag. Fina kort du gjorde också - men varför fick inte du några kläder på shoppingturen?
Kram //Anna