lördag, november 12, 2005

Pust...


Oj vad vi har fått gjort idag!!! Nu är containern full, nästan iaf :) Magnus var ledig idag så han och en kompis har rensat på vinden. Hur kan man samla på sig så mycket skräp?! Jag tog tag i min garderob idag, jag har fasat för denna stund men nu är den tom, tänk vad lite kläder jag har egentligen. Nu kan man tom se golvet ;) Jag slängde 3 (!) sopsäckar från garderoben. Sen rök en massa porslin och glas. Nu är det nästan bara datarummet och städskrubben kvar, men det ligger på Magnus ansvar eftersom jag har städat ur och packat allt annat! Men han har fått de värsta rummen *fniss* Det är ju ca 3 veckor kvar innan flytten men det känns jätteskönt att vara så här förberedd, så när det är dags så är det bara att börja bära!

Barnen tröttnade efter ett tag, Alvin är så förkyld och sliten. Så jag tyckte det var en bra idé att ta fram fingerfärgen (hur kunde jag tycka det?) De målade jättebra och Alvin stoppade inget i munnen på hela tiden :) När jag tvättade av Alvin så började Oliver att balla ur *suck* med massa färg på händerna började han skaka dem i luften. Tänk så roligt det är när det hamnar färg överallt!!


Det är så tråkigt att vi inte ska kunna göra något utan att jag blir arg :( Jag säger åt honom många gånger men han verkar inte lyssna, och jag som tänkte häromdagen att han blivit så mycket bättre på just det. Idag puttade han Alvin så han slog i näsan och började blöda, Oliver är duktig på att säga förlåt men det hjälper ju liksom inte, han ska ju inte putta från början *dubbelsuck*

Jag sitter nu och väntar på Magnus och Magnus (Magnus kompis) att de ska komma hem med pizza, jag ska ha en kebabsallad *mums* Nyttigt värre :)

Imorgon fyller Magnus år men vi ska inte ha något kalas, han vill inte det. Men vi ska göra en tårta iaf! Han blir dubbelfirad varje år eftersom farsdag ofta är i samband med hans födelsedag.

Inga kommentarer: