torsdag, maj 04, 2006

Plugga plugga plugga...

Ja, det är vad jag har gjort i två dagar nu, tokpluggat!! Det bara snurrar runt i huvudet på mig :) Men imorgon är den stora tentan, mellan kl 13 och 19. Urkas, det kommer bli jättejobbigt. Eftersom jag måste åka före 12 så blir det ingen lunch och sen många timmar under tentan, jag får ta med mig en stor macka eller så. Lite godis blir det nog också ;)

Till helgen blir jag ensammen med ungarna för Magnus ska åka till Linköping på kurs, han åker på lördag och kommer hem på måndag kväll. Hmm, få se om jag överlever helgen med de två intensiva... Häromdagen ändrade jag deras namn, till Pest och Pina helt valfritt vem av dem som heter vad ;) Alvin är helt tokig!! Han bara klättrar och är såååå envis *suck* men samtidigt sååå söt, goa lilla unge!! Oliver kan bråka han med men han är så pass stor att han förstår och lyssnar (ibland iaf) på det man säger. Ja, det jag skulle säga iaf är att jag missar en klassfest på lördag bara för att Magnus är borta och vi har ingen barnvakt :( Tråkigt, jag hade gärna gått på fest...

Oliver fick en cykel i söndags, snacka om att han var lycklig!! En blå fin. Idag är det kanonfint väder och vi ska nog cykla lite när de kommer hem från dagis :) Det är så tråkigt att sitta inne när det är så fint, men jag måste plugga och behöver datorn... Till helgen blir det lite semester iaf för jag har inget att plugga! På måndag börjar sista delkursen, uppsats så då blir det mest tid hemma och skriva skriva skriva. Jag har bestämt mig för att jämföra Astrid Lindgren böcker och titta på genus *spännande*

Nu är det bara en vecka kvar tills vi åker till Kreta!!!

Ha det gottis!
//Julia

Inga kommentarer: