fredag, juli 21, 2006

Idag är ingen vanlig dag...

nej, för det är Olivers födelsedag!!! Grattis till vår stora lilla kille idag som fyller 4 år!!

Vi började dagen med sång och paket på sängen. Efter frukost började mamman med att baka, det blev kanelbullar och tårta. En experiment-tårta med vaniljkräm, banan och chokladmousse. På toppen har vi grädde och riven M-choklad. Smakbit får vi senare idag :) Oliver är väldigt nöjd med sina presenter! Han fick en stor legobåt av pappan när han var hem på lunch, smart tänkt av honom för ni kan ju gissa vem som har suttit i 45 minuter och byggt?! Jo, mamman såklart!! Så behändigt att han var tvungen att åka och jobba igen...

Nu när det är födelsedag så tänker man givetvis tillbaka till den dagen som pojken kom... och det är ju tyvärr inte enbart glada minnen. Det var en så traumatisk förlossning och att vi dessutom inte fick ha honom hos oss det första dygnet, så det känns mest vemodigt :( Därför har jag bestämt mig att inte tänka på den dagen idag utan bara fira min älskade unge!!! Sen ska vi ha större kalas på söndag för resten av släkten och närmaste vännerna.

Oliver pratar så mycket nu förtiden så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen, öronen ramlar av mig snart!! Jösses... Sen blir han så himla sur och ledsen för minsta lilla, hej och hå vad ska man göra?! När man äntligen sett ljuset efter 3-års trotsen så kommer detta!!! Det var inte länge man fick njuta av en trevlig unge...

Nej nu ska jag gå och väcka den lilla pojken!

Ha det gottis!
//Julia

3 kommentarer:

Våra vanliga dagar sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS till Oliver på 4-årsdagen från "BB-kompisarna" Anton och Matilda! Vi pratade om er idag och att ni var på BB då vi kom in några dagar senare...! Jag och maken blev nostalgiska, det var kul att ni var där då vi kom, och tryggt att ni "kommit igenom på andra sidan förlossningen" då redan, trist dock att det inte blev så bra start/förlossning för er! Vi har även pratat om att Oliver nu snart ska börja på Trollet, det ser M&A fram emot, gissar de kommer att ses mera nu! Jag har inte haft nån kontakt med de andra i föräldragruppen på länge men vi kanske ska grunna på att boka in en sensommarträff? Ha det gott! Hälsningar från oss!

Anonym sa...

Vill oxå passa på att gratulera Olvier på 4 årsdagen! Kommer ihåg att vi blev väckta tidig en söndagmorgon att lille Olivier hade kommit till världen!! Vi får fira Oliver nästa helg när vi ses.
Stor kram ifrån oss ifrån Bromma....

Anonym sa...

Ha,ha!! Lyckades visst få till 3 st olika stavelser av namnet Oliver. // Vicky