tisdag, juli 18, 2006

Tiden rusar...

Oj vad tiden går fort när man är ledig :)

Helsingfors resan var mycket trevlig och barnen skötte sig exemplariskt!! Det är så lätt att resa med dem!! Det var så varmt och gott när vi åkte och det blåste ingenting. Annars brukar jag vara rädd för blåsten för jag har så lätt att bli sjösjuk men det gick jättebra!! På utresan åt vi buffe (tyvärr) och det var inte gott, uäk! Det var bara Janssons och potatisgratängen som var god och dessutom är det dyrt. Nej, det ville vi inte göra om så på hemresan blev det ala carte som var helt underbart gott och billigare! Jag åt fisk och Magnus åt pasta, barnen åt gratis och det fanns barnbordsbuffe till dem :)

Vi shoppade lite på båten, det måste man ju göra. Jag köpte en ny parfym; Stella Macartneys Sheer och den är underbar. Så lätt och en perfekt vardagsparfym *mmmmm* Jag köpte inte en enda liten godisbit till mig själv eftersom jag (återigen) kämpar för att gå ner i vikt. Grabbarna fick dock lite godis med sig hem :)

På båten hade de gjort om konferansavdelningen till lekrum eftersom de nästan inte har några konferenser alls på sommaren. Det var toppen för grabbarna!! Bollhav, hoppborg och massa med leksaker. Perfekt!! Sen drabbades båda två av speldjävulen... så fort de fick syn på en spelmaskin skulle de dit. Oliver ville spela flipper och köra mc medans Alvin skrek speee när han fick syn på pokermaskinerna *asg*

Lite bilder från resan :)


Tyvärr så hade jag inte min kamera med utan bara M lilla plutt så bilderna är inte så jättebra, men men de duger :)

Igår gjorde vi ett tappert försök att åka till stranden och bada... Eftersom M envisades med att han måste ha bilen på förmiddagen fick vi vänta till efter lunch... vilket resulterade i att vi hann vara där 45 minuter innan det började regna och mullra *sur* Men vi gör ett nytt försök idag :) Jag fick några fina foton igår iaf innan vi åkte hem :) Kolla in lilla cykelstället *fniss*




Det var allt för idag!! Nu förbereder vi oss inför 4-årsdagen på fredag :)

Ha det gottis!!

//Julia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hej!!

Vad mysigt det lät med kryssningen! Hoppas allt är bra med er att vi ses när vi kommer upp nästa gång...
Stor kram ifrån oss i Bromma

Våra vanliga dagar sa...

Tjena! Nu är även jag med blogg, du inspirerade mig, detta verkar mycket roligare än babyfriends! Finare format! Ha det gott, vi hörs! Hälsningar Camilla